Πως να πλοηγηθείτε στο ιστολόγιο μου


images (1)Αρχικά, το εκπαιδευτικό ιστολόγιο που έχω δημιουργήσει, έχει ως απώτρο σκοπό να γίνει αποστεθεροποίηση της παρανόησης των παιδιών πως » Τα ζώα ειναι μόνο τα θηλαστικά της στεριάς».

Ο ιστότοπος μου απευθύνεται σε τρία άμεσα εμπλεκόμενα άτομα:  Τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς.

https://www.etsy.com/uk/market/zoo_animals_clipart

Για να επιτευχθεί, ο στόχος μου αυτός, προτρέπω όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους να ανταποκριθούν στο κάλεσμα μου.Για να ανταποκριθουν θα μπορούσαν, να  αναρτούν βίντεο, πηγές που να σχετίζονται άμεσα με το θέμα που μας ενδιαφέρει, εικόνες, σχέδια μαθήματος και οτιδήποτε άλλο μπορεί να ενισχύσει και να συμβάλλει στην αποσταθεροποίηση της παρανόησης των παιδιών. 

Ο εκπαιδευτικός μου ιστότοπος ,αποτελείται από έξι βασικά μενού:
1) Αρχική σελίδα
2) Αρθρα
3) Γενικές Πληροφορίες
4)Εκπαιδευτικό υλικό
5)Πολυτροπικά μέσα
6)Θέμα και Σκοπός
Τα μενού αποτελούνται από σελίδες και κάθε σελίδα απαρτίζεται από διαφορετικό υλικό.

Στο πρώτο μενού  με τίτλο »Αρχική σελίδα», υπάρχει ένα μικρό καλωσόρισμα που απευθύνεται σε όλους τους χρήστες, το οποίο αναφέρει πως το εκπαιδευτικό ιστολόγιο έχει δημιουργηθεί για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Με βασική επιδίωξει να αναπτυχθεί μεταξύ εμένα(του δημιουργού) και των χρηστών μια καλή επικοινωνιακή σχέση όπου ο καθένας θα έχει την δυνατότητα να εκφράσει ελεύθερα την άποψη του.

Στο δεύτερο μενού με τίτλο <<Άρθρα>>υπάρχουν τρεις σελίδες.
Στην πρώτη σελίδα <<Εσύ το ήξερες?>>παρατίθενται άρθρα, τα οποία παρέχουν ενημέρωση σχετικά με την σημαντικότητα της συμβολής των ζώων στις καθημερινές μας ζωές.
Στην δεύτερη σελίδα <<Θεωρίες της μάθησης>>δίνεται ένας γενικός ορισμός για τις θεωρίες μάθησης. Η σελίδα αυτή, αποτελείται από άλλες τέσσερις υποσελίδες. Οι υποσελίδες αυτές ειναι <<Εποικοδομητιμός>> <<Κοντρουκτιβισμός>><<Συμπεριφορισμός>> και <<Τι ειναι η μάθηση>> Σε κάθε μια από τις υποσελίδες αυτές, παρέχονται οι ορισμοί για τις θεωρίες μάθησης, γίνεται αναφορά στους δημιουργούς των θεωριών αυτών και στις συγκρούσεις – ανιπαραθέσεις που υπάρχουν μεταξύ των θεωριών . Ακόμη, γίνεται αναφορά, στα χαρακτηριστηκά των θεωριών, στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήμα τους και στους ρόλους που σε κάθε θεωρία οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές αλλά και τα ΤΠΕ κατέχουν.  Στη τελευταία υποσελίδα << Τι ειναι μάθηση>>παρατίθεται, ο ορισμός για το τι ειναι μάθηση σύμφωνα να  με τους παλιούς και σύγχρονους ορισμούς και ταυτόχρονα διασαφηνίζονται τα χαρακτηριτηκά της σύγχρονης και παλιάς  θεώρησης της μάθησης.

Στην τρίτη σελίδα με τίτλο <<Παράξενες ειδήσεις>>, παρατίθενται μια ποικιλία ενδιαφέρον και πρωτάκουστων άρθρων, τα οποία μας πληροφορούν και μας ενημερώνουν για θέματα που σχετίζονται με τα ζώα και τα οποία οι περισσότεροι από εμας αγνοούμε.

 Στο τρίτο μενού με τίτλο <<Γενικές Πληροφορίες>> υπάρχουν τρείς σελίδες.
Στην πρώτη σελίδα << Επικοινωνία>>, παρουσιάζεται μια φόρμα επικοινωνίας. Στην φόρμα αυτή, απαιτέιται να αναγραφούν το όνομα,το email και ο ιστότοπος του χρήστη που θέλει να έρθει σε άμεση επικοινωνία μαζί με έμενα, δηλαδή τον δημιουργό του ιστότοπου .
Στην δεύτερη σελίδα << Κανόνες Χρήσης>>, τονίζονται κάποιοι βασικοί κανονισμοί που θα έιναι χρήσιμο να τους διαβάσεται, καθώς παρέχουν ενημέρωση για  τις δράσεις που μπορείτε να κάνετε κατά την διάρκεια χρήσης του συγκεκριμένου ιστολογίου. Για παράδειγμα, υπάρχει πληροφόρηση για τον τρόπο γραφής να ειναι κόσμιο, απαγορεύονται μηνύματα με προσβλητικό περιεχόμενο κλπ.
Στην τρίτη σελίδα << Πως να πλοηγηθείτε στο ιστολόγιο μου>>, δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες, να έχουν μια γενική εικόνα, για το τι συμπεριλαμβάνεται μέσα στο συγκεκριμένο ιστολόγιο. Για παράδειγμα, πόσα μενού υπάρχουν, πόσες σελίδες, σε ποια ζητήματα γίνεται αναφορά και ποιες πληροφορίες παρατίθενται για κάθε θέμα.


Στο τέταρτο μενού με τίτλο <<Εκπαιδευτικό υλικό>> υπάρχουν εφτά σελίδες.
Στην πρώτη σελίδα
<< Το αλφαβητάριο με τα ζώα>> έχω παραθέσει το βιβλίο του <<Αλφαβητάριου για τα ζώα>>και μαζί θα βρείτε μια  και το τραγούδι της αλφαβήτας το οποίο τραγουδούν τα ίδια τα παιδιά . Μαζί, έχω παραθέσει και τα λόγια του τραγουδιού, για το κάθε γράμμα ξεχωριστά.
Στην δεύτερη σελίδα <<Δημιουργικές κατασκευές>>, υπάρχουν τέσσερις υποσελίδες <<Γουρουνάκι,Ζωάκια σελιδοδείκτες, ινδικοί ελέφαντες,κοτοπουλάκι,μάσκα γατούλας, πεταλούδες,προβατάκι με βαμβάκι και σκατζοχοιράκια >>. Με την αξιοποίηση των κατασκευών αυτών, μπορείτε να φτιάξετε φανταστικές κατασκευές που θα ενθουσιάσουν τα παιδιά.
Στην τρίτη σελίδα <<Δραστηριότητες>> παρατίθενται κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες, οι οποίες ενισχύουν και συμβάλλουν στην ευκολότερη εκμάθηση των ζώων από τα παιδιά. Υπάρχουν δεκαέξι υποσελίδες <<Διαχωρίστε τα ζώα, η ζωή και τα χαρακτηριστηκά των πεταλούδων,η ζωή των μελισσών,η πασχαλίτσα ως μέρος της τροφικής αλυσίδας και τα χαρακτηριστηκά της,η τροφή, το σπίτι και ο κύκλος της ζωής των μυρμηγκιών,ο κύκλος της ζωής της πεταλούδας,οι βιότοποι των ετνόμων, οι πεταλούδες απειλούνται, παγκόσμια μέρα ζώων,Παρατηρώντας τα έντομα,Τα απολιθώματα των εντόμων,τα είδη των μυρμηγκιών, τα είδη της πεταλούδας, τα χαρακτηριστηκά της ζωής της σαρανταποδαρούσας, τα χαρακτηριστηκά της μέλισσας, τα χαρακτηριστηκά των εντόμων>>. Μέσα από τις υποσελίδες αυτές, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποίησουν το χρόνος τους δημιουργηκά μαθαίνοντας για τα ζώα και τα χαρακτηριστηκά τους.
Στην τέταρτη σελίδα <<Ζώα>>, δίνεται ο ορισμός για τα ζώα και κάποιες γενικές πληροφορίες αναφορικά με τα ζώα. Υπάρχουν, έξι υποσελίδες <<Ασπόνδυλα και σπονδυλωτά ζώα, ενδιαφέρουσες πληροφορίες,κατηγορίες θηλαστικών,περιοχές που ζουν τα ζώα, η σημαντικότητα των ζώων και τροφικές πυραμίδες>>. Στην Υποσελίδα,<<Ασπονδυλα και Σπονδυλωτά ζώα>> υπάρχει μια ακόμη υποσελίδα <<Υποκατηγορίες των σπονδυλωτών και ασπόνδυλων ζώων>>. όπως και στην υποσελίδα <<Περιοχές που μένουν τα ζώα>> υπάρχει το υποσέλιδο <<Προσαρμοστικές Ικανότητες των ζώων>>.
Στην Πέμπτη σελίδα <<Παροιμίες>>, έχω καταχωρήσει κάποιες παροιμίες οι οποίες σχετίζονται άμεσα με τα ζώα. Ειναι ένα χρήσιμο υλικό καθώς, υπάρχουν ωραίες εικόνες, λόγια και πληροφορίες που αφορούν τα ζώα. Ειναι, λοιπόν ένα χρήσιμο διδακτικό υλικό το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να μάθετε στα παιδιά τα ζώα.Υπάρχουν εφτά υποσελίδες <<Αλεπού, διάφορα ζώα, έντομα,κατοικίδια, πουλία, φάρμα, ψάρι και θαλασσίνα>>.
Στην έκτη σελίδα << Σχέδια δράσεις>> έχω αναρτήσει κάποιους ενδεικτικούς τρόπους και ίδεες, τις οποίες μπορούν να θέσουν σε εφαρμοφεί άτομα που είναι εμπλεκόμενα κυριώς με το τομέα της εκπαίδευσης. Το υλικό, αυτό ειναι χρήσιμο και μπορεί να εφαρμοστή μέσα από την ακολουθία συγκεκριμένης σειράς και σταδιών. Υπάρχουν οκτώ υποσέλιδα <<Κατοικίδια ζώα α φάση, κατοικίδια ζώα β φάση, κατοικίδια ζώα γ φάση,χειμερία νάρκη, άγρια ζώα, αδέσποτα ζώα,ζώα( θηλαστικά – ερπετά – αμφίβια – πουλία – ψάρια) και τα ζώα στο αγρόκτημα >>.
Στην έβδομη σελίδα << Σχέδια Μαθήματος>> στο σημείο αυτό, σας παραθέτω κάποια ενδεικτικά σχέδια μαθήματος,στα οποία υπάρχουν έξυπνοι και δημιουργηκοί τρόποι που ενισχύουν στην σωστή πραγμάτωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εκμάθησης των ζώων.Υπάρχουν,ένδεκα υποσελίδες<<Αδέσποτα ζώα,γνωριμία με τα ζώα, έντομα 1, έντομα  2, έντομα 3, ζώα του τόπου μας, η ζωή στους πάγους, ο φρεντερίκ και το καρναβάλι,οι φίλοι μας τα ζώα 1, οι φίλοι μας τα ζώα 2 , χειμερία νάρκη>>.Επίσης, υπάρχει και το σχέδιο μαθήματος «Φανή η φάλαινα». Το σχέδιο αυτό, αποτελεί μια δικιά μου προσπάθεια, ώστε να γίνει η αποσταθεροποίηση της παρανόησης των παιδιών ότι»Ζώα ειναι μόνο τα θηλαστικά της στεριάς»
Στην όδγοη σελίδα<< Φύλλα Εργασίας>>, θα βρείτε  τρόπους με τους οποίους μπορείτε να δουλέψετε είτε μαζί με τα παιδιά, ώστε να μάθετε στοιχειά, ονόματα και χαρακτηριστηκά των ζώων. Η ακόμη, να αφήσετε τα παιδιά να δουλέψουν ατομικά, ώστε να ελέξετε τις γνώσεις τους και αν κατανόησανα αυτά που έμαθαν. Υπάρχουν, 6 υποσέλιδα <<  Ζουν στην ζούγκλα, ζουν στο δάσος, ζουν στους πάγους, τρόποι συμπεριφοράς 1,τρόποι συμπεριφοράς 2, χειμερία νάρκη>>.

Στο Πέμπτο μενού <<Πολυτροπικά μέσα>> υπάρχουν δυο σελιδες <<Βίντεο και της ψυχαγωγείας>>
Μέσα από τις σελίδες αυτές, σας παραθέτω κάποιυς καινοτόμους και πρωτοποριακός τρόπους ενίσχυσης της εκτέλεσης της διαδικασίας της διαδασκαλίας. Καθώς, γίνεται άμεση χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στον τομέα της εκπαίδευσης, ώστε τα παιδιά να μάθουν για τα ζώα. Μέσα από ψυχαγωγικούς και διασκεδαστικούς τρόπθυς, πέρα από τα καθιερωμένα. Στην σελίδα << Βίντεο>>, μπορείτε να δείτε απίστευτα ενδιαφέροντα βίντεο, τα οποία παρέχουν πληροφορίες για τα ζώα, τα χαρακτηριτηκά τους αλλά και τις κατηγορίες στις οποίες ανήκουν. Μέσα από, τα βίντεο αυτά έχετε την ευκαιρία να γνωριστείτε και με τον Κύριο Σωστό, ( ο οποίος ειναι ένα μικρός κυριούλης, που μας δίνει πληροφόριες και μας βοηθά να μάθουμε τα ζώα).
Η επόμενη σελίδα της
<<Ψυχαγωγείας>>, αρχικά μας αναφέρει την θετική αλλά και αρνητική επιρροή που έχουν στα παιδιά τα κινούμενα σχέδια. Καθώς, υπάρχουν κινούμενα σχέδια τα οποία προβάλλουν κάποια σωστά πρότυπα και συμπεριφορές, αλλά υπάρχουν και άλλα που παρουσιάζουν σκηνές βίας ή δημιουργούν παρανοήσεις στα παιδιά σχετικά με τα ζώα. Υπάρχουν,πέντε υποσελίδες <<Κινούμενα σχέδια, κουκλοθέατρο,παιδικά τραγούδια,παιχνίδια και  παραμύθια>>
Στην πρώτη σελίδα<<Κινούμενα σχέδια>> , υπάρχουν έξι υποσέλιδα << 101 σκυλάκια δαλματίας,Zibgy,μάγια η μέλισσα, ο λύκος και ο λαγός,τιμπουκτού>>.Τα animations αυτά, παρουσίασουν τα ζώα και τον τρόπο που ζούν. Ειναι, ένας ευχάριστως τρόπος τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα ζώα μέσα από την παρακολούθηση αυτών. Το κινούμενο σχέδιο << Ο λύκος και ο λαγός>>, το έχω παραθέσει,ώστε να σας παρουσιάσω και την αρνητική μεριά των κινουμένων σχεδιών. Καθώς, προβάλλονται σκηνές ακατάλληλων συμπεριφορών.

Στην δεύτερη σελίδα <<Κουκλοθέατρο>>,γίνεται η προβολή παραστάσεων. Το κουκλοθέατρο,  ειναι ένα παλιός αλλά και εγκειμένος τρόπος που προσελκύει την προσοχή των παιδιών και ενισχύει στην μετάδοση σωστών στάσεων και συμπεριφορών.
Στη τρίτη σελίδα<<Παιδικά τραγούδια>> σας παραθέτω μια μεγάλη γκάμα τραγουδιών άμεσα σχετιζόμενων με τα ζώα. Μέσα από την μουσική τα παιδιά καλλιεργούν συναισθημάτα, αποκτούν γνώσεις  τις οποίες εφαρμόζουν υποσυνείδητά και αναπτύσσουν κατάλληλες  στάσεις και συμπεριφορές.
Στην τέταρτη σελίδα <<Παιχνίδια>>, γίνεται αρχικά μια αναφορά  στην σημαντικότητα του ρόλου των εκπαιδευτικών παιχνιδιών στις ζωές  αλλά και για το πόσο ισχυρά εργαλεία ειναι στον τομέα της εκπαίδευσης. Έτσι, σας έχω αναρτήσει στον ιστότοπο 15 παιχνίδα που ενισχύουν στην εκμάθηση των ζώων, των, χαρακτηριστηκών τους αλλά και τον τόπων που ζούν τα ζώα. Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια, αποτελούν έναν από τους πιο ενδιαφέροντες τομείς εκμάθησης για τα παιδιά, καθώς προσελκύον το ενδιαφέρον και την προσοχή τους σε μεγάλο βαθμό.
Στην πέμπτη σελίδα <<Παραμύθια>>σε μια πρώτη φάση, γίνεται αναφορά στα παραμύθια και την σημαντικότητα τους, ώς προς τον τομέα της εκμάθησης. Έπείτα, έχετε την ευκαιρία να δείτε και να ακούσετε τα παραμύθια μέσα από πιο εκσυγχρονισμένο τρόπο, τον τρόπο της οπτικοποίησης. Μέσα, από την παρακολούθηση των παραμυθιών, παρέχονται νέες εμπειρίες στα παιδιά και ο τρόπος διδασκαλίας γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον. Σας έχω παραθέσει μια μεγάλη γκάμα παραμυθιών, από τα παλία μέχρι τα πιο σύγχρονα. Για παράδειγαμα, από τα πιο παλία και γνωστά όπως, το Ασχημόπαπο ,τα τρία γουρουάκια και μέχρι τα πιο σύγχρονα η Πουπού και η καρλότα. Μετέπειτα, η σελίδα αυτή, αποτελείται από ακόμη δυο υποσέλιδα <<Αισώπου μύθοι>> και <<Παιδικά παραμύθια – κινούμενα σχέδια>>. Στο πρώτο υποσέλιδο <<Αισώπου μύθοι>>, γίνεται μια αναφορά στο μεγάλο συγγραφέα και παραμυθά Αίσωπο. Επέλεξα, το συγγραφέα αυτό, καθώς στα παραμύθια του κεντρικοί ήρωες ειναι κυριώς τα ζώα. Ακόμη, ο χαρακτήρας του, σαν συγγραφέας ειναι ηθικοδιδακτικός, συμβολικός και δίνει στα παιδιά ηθικά διδάγματα και μηνύματα. Στην δεύτερη υποσελίδα <<Παιδικά παραμύθια – κινούμενα σχέδια>>, έχω επιλέξει κάποια από τα παραμύθια του αισώπου και σας, τα έχω αναρτήσει σε οπτικοποιημένη μορφή . Κάτω από τα βίντεο, όπου θα βρείτε τα παραμύθια, υπάρχουν περιλήψης και ηθικά διδάγματα που δίνονται μέσα από τα παραμύθια του αισώπου.

Στο έκτο μενού <<Θέμα και σκοπός>> σας, αναφέρω πως το εκπαιδευτικό ιστολόγιο «Μαθαίνοντας για τα Ζώα» που έχω δημιουργήσει, έχει ως βασική επιδίωξη  να συμβάλλει στην εξάλειψη της παρανόησης των παιδιών σχετικά με τα ζώα. Με βασικό στόχο,  μέσα από τις πληροφορίες και τις πηγές που σας παραθέτω να παρέχω μια περαιτέρω ενημέρωση αναφορικά με την παρανόηση των παιδιών ότι « Ζώα είναι μόνο τα θηλαστικά της στεριάς » και να συμβάλλω στην  αποσταθεροποίηση της ιδέας αυτής.

* Στα πλείστα μενού και στις σελίδες τους, θα δείτε κάποιες ερωτήσεις αλλά και σχόλια που έχω αναρτήσει. Μπορείτε να διαβάσετε τις ερωτήσεις και να εκφράσετε τις δικές σας απόψεις ή ακόμη και να κάνετε τους δικους σας σχολιασμούς ελεύθερα.

 

 

 

 

 

 

Advertisements
1 σχόλιο

One thought on “Πως να πλοηγηθείτε στο ιστολόγιο μου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s