Η ζωή και τα χαρακτηριστηκά των πεταλούδων

animation

 Διδακτικοί  Στόχοι:

Να μάθουν πού ζουν οι πεταλούδες.
-Να μάθουν τι και πώς τρώνε οι πεταλούδες
-Να μάθουν πώς πετούν οι πεταλούδες.
-Να μάθουν πώς αναπαράγονται οι πεταλούδες

Χρόνος: 3 διδακτικές ώρες 

Διδακτικό υλικό Βιβλίο γνώσεων για πεταλούδα, σωληνάρια με πεταλούδα, μεγεθυντικοί φακοί, χαρτόνια

Παιδαγωγική διαχείριση:  Η τάξη ως ομάδα

 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά τι τρώνε ο πεταλούδες. Έπειτα, τους δίνει μεγεθυντικούς φακούς και μια αληθινή πεταλούδα μες σ’ ένα βάζο για να την παρατηρήσουν και να την επιστρέψουν έπειτα στο φυσικό της περιβάλλον.  Γίνονται ερωτήσεις του τύπου: τι χρώματα έχει, πόσα πόδια, τι είναι αυτά που έχει στο κεφάλι της και σε τι άραγε να χρησιμεύουν κ.α.. Ύστερα, η νηπιαγωγός τους διαβάζει το βιβλίο γνώσεων ‘Η πεταλούδα, εκδόσεις Σαβάλλας’. Επίσης, τα παιδιά κάνουν ένα φύλλο εργασίας για την πεταλούδα. Έπειτα, τα παιδιά κατασκευάζουν πεταλούδες,  μαθαίνουν  τραγούδια για πεταλούδες και τα αποδίδουν με δικές τους ελεύθερες κινήσεις και παίζουν παιχνίδια για πεταλούδες.

  Τα παιδιά παρακολουθούν την βιντεοταινία ‘Δες πώς μεγαλώνουν: Τα μικρά και παράξενα: Η πεταλούδα: Παραγωγή: Ερευνητές’.  Έπειτα ρωτιούνται τι έμαθαν. Ύστερα, χωρίζονται σε δυο ομάδες: κάθε ομάδα συμφωνεί για το ποια εικόνα από το βίντεο θα παρουσιάσει και ύστερα την αποδίδει με παντομίμα, ενώ η άλλη ομάδα πρέπει  να μαντέψει ποιο ήταν το θέμα της παρουσίασης της. Τέλος, τα παιδιά κάνουν ένα φύλλο εργασίας για την πεταλούδα όπου τους ζητιέται  να ενώσουν τις τελίτσες για να δουν τι θα βγει(πεταλούδα).   

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ

 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
 Εξορμούμε με τα παιδιά σε κοντινή εξοχή και μαζεύουμε κάμπιες. Όταν επιστρέψουμε στην τάξη, κάθε κάμπια τοποθετείται σε ένα γυάλινο βαζάκι με λίγο διηθητικό χαρτί και ένα τμήμα του φυτού πάνω στο οποίο τη βρήκαμε. Βρέχουμε το χαρτί με ελάχιστο νερό. Τα παιδιά ανά ομάδες των δύο ατόμων είναι υπεύθυνα να παρατηρούν κάθε πρωί την κάμπια και να ανανεώνουν το φυτό. Οι παρατηρήσεις των παιδιών σημειώνονται σε μορφή ημερολογίου.

Φύλλο Εργασίας για την πεταλούδα:

Τραγούδι για την πεταλούδα:

ΠΕΤΟΥΝ ΤΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΙΑ

Πετούν τα πεταλούδια
κι ανθίζουν τα λουλούδια
κι ο κούκος βεβαιώνει
πως έλιωσε το χιόνι.

Ταριρά, ταριρά
καλοκαίρι και χαρά.

Δεν έχω κρύα χέρια
και πόδια παγωμένα
και λάσπες ως το γόνα
αντίο κυρ Χειμώνα.

Ταριρά, ταριρά
καλοκαίρι και χαρά.

Ελάτε τώρα όλοι
σ’ ωραίο περιβόλι
και δώσετε το χέρι
καλώς το καλοκαίρι.

Ταριρά, ταριρά
καλοκαίρι και χαρά.

(Καψάσκη – Μακρή Αγγελική, Τα πρώτα μου τραγούδια,
Ανθολογία Παιδικών Τραγουδιών, εκδ. Καψάσκη, Αθήνα,
2002, σελ. 251)

Παιχνίδι για την Πεταλούδα:
Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Στις πλάτες δύο παιδιών καρφιτσώνουμε από μία πεταλούδα διαφορετικού χρώματος. Το κάθε παιδί θα προσπαθήσει να δει το χρώμα της πεταλούδας του άλλου παιδιού. Όποιος από τα ζευγάρια τα καταφέρει πρώτος θα είναι και ο νικητής. Έπειτα, τα οι νικητές θα κάνουν άλλα ζευγάρια, μέχρι τελικά να προκύψει ένας μόνο νικητής.

 Φύλλο Εργασίας για την Πεταλούδα:

 

Σχόλιο: Πιστεύω, πως η χρήση διαφορετικού εκπαιδευτικού υλικού, όπως για παράδειγμα,( φύλλα εργασίας, τραγούδια και παιχνίδια) ειναι απαραίτητα εργαλεία που ενισχύουν και συμβάλουν στην μάθηση των παιδιών.
Ερώτηση:  Εσεις τι πιστεύεται, η χρήση ποικίλου εκπαιδευτικού υλικού ειναι θετική και ενισχύση στην καλύτερη μάθηση των παιδιών.?

 

Πηγές:
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/drastiriotites_project.htm
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/na_paratirisoun.html
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/petalouda2.htm
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/tragoudia.html#petalouda
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/paixnidia.html#petalouda

Advertisements
1 σχόλιο

One thought on “Η ζωή και τα χαρακτηριστηκά των πεταλούδων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s