Οι πεταλούδες απειλούνται

 

Διδακτικοί  Στόχοι: 

-Να κατανοήσουν ότι ορισμένα είδη πεταλούδων κινδυνεύουν με εξαφάνιση και τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό.
-Να προβληματιστούν και να γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευτούν οι πεταλούδες.
-Να κατανοήσουν πώς η προστασία των πεταλούδων μερικές φορές μπορεί να συνδεθεί και με την οικονομική ενίσχυση των φτωχών ανθρώπων.
-Να εξασκήσουν τη μνήμη τους

 Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

 Διδακτικό υλικό: βιβλίο γνώσεων για πεταλούδα, Λεύκωμα με διάφορα είδη πεταλούδων από τη Ρόδο, πηλός, χρώματα, παραμάνες

 Παιδαγωγική διαχείριση:  δύο ή περισσότερες ομάδες ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών.

  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

            Επιδεικνύεται στα παιδιά μια εικόνα από το βιβλίο ‘Η Πεταλούδα, εκδόσεις Σαβάλλας, σελ. 28’ όπου παρουσιάζονται πεταλούδες καρφιτσωμένες σε προθήκες και την περιγράφουν. Προβληματίζονται, ρωτιούνται αν έχουν δει κάτι παρόμοιο και εκφράζουν απόψεις για το πώς μπορεί να βρέθηκαν οι πεταλούδες εκεί. Έπειτα η νηπιαγωγός συμπληρώνει τις απόψεις τους κάνοντας αναφορά στην καταστροφή του βιότοπου των πεταλούδων και στην τάση να εξοντώνονται και να καρφιτσώνονται για να γίνονται αντικείμενο πώλησης για τους τουρίστες. Τα παιδιά ρωτιούνται: Τι μπορεί να συμβεί αν εξακολουθήσουν οι άνθρωποι να σκοτώνουν τις πεταλούδες;
            Ύστερα, η νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά πώς νομίζουν ότι μπορούν να προστατευτούν οι πεταλούδες και τους διαβάζει το αντίστοιχο κεφάλαιο, στη σελ. 29 του βιβλίου ‘Η Πεταλούδα’. Έπειτα, παρουσιάζεται στα παιδιά Λεύκωμα με διάφορα είδη πεταλούδας από το νησί της Ρόδου. Γίνεται αναφορά στην κοιλάδα των Πεταλούδων της Ρόδου και στο γιατί και στο πώς η περιοχή αυτή προστατεύεται. Επίσης, αν είναι εφικτό, μπορεί να προγραμματιστεί επίσκεψη στο αντίστοιχο πεδίο, όπως και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Πεταλούδων της Ρόδου, όπου φιλοξενούνται πολλά σπάνια είδη πεταλούδας. Ανάλογο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης για μαθητές προσφέρεται και από το Κ.Π.Ε. Πεταλούδων Ρόδου. Έπειτα, τα παιδιά κατασκευάζουν πεταλούδες με πηλό, τις βάφουν και κολλούν από πίσω από μια παραμάνα για να τις κάνουν καρφίτσες, θέλοντας έτσι να περάσουν έναν εναλλακτικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο χρήσης των πεταλούδων για αισθητικούς αλλά και για οικονομικούς σκοπούς.

Πηγή:
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/drastiriotites_project.htm

 

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s