Τα είδη των πεταλούδων

  Διδακτικοί Στόχοι: 

-Να γνωρίζουν τα βασικά διαφορετικά είδη των πεταλούδων και να μπορούν να δείχνουν πάνω στο χάρτη τα μέρη όπου αυτά αναπτύσσονται .

Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες 

Διδακτικό υλικό: Ιστορία για πεταλούδα, χάρτης, χαρτόνι, ψαλίδι, μαρκαδόροι.

Παιδαγωγική διαχείριση: Η τάξη ως ομάδα

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η νηπιαγωγός διαβάζει στα παιδιά μια ιστορία με την πεταλούδα και τη δραματοποιούν  Ύστερα, τα παιδιά παρατηρούν φωτογραφίες με πεταλούδες από διάφορα μέρη της γης και η νηπιαγωγός τα ενθαρρύνει να περιγράψουν τα χρώματα και τα σχήματά τους. Έπειτα, τα νήπια ωθούνται στο να εντοπίζουν στο χάρτη τα μέρη από τα οποία προέρχονται και να καρφιτσώνουν στο χάρτη τη φωτογραφία με την αντίστοιχη πεταλούδα.. Ύστερα, τα νήπια ταξινομούν τις φωτογραφίες με τις πεταλούδες που τους δώσαμε από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη. Αργότερα, φτιάχνουν ένα κολλάζ με αυτές τις φωτογραφίες. Τέλος, δίνεται στα νήπια ένα φύλλο εργασίας για την πεταλούδα όπου καλούνται να ζωγραφίσουν μια πεταλούδα και ύστερα να κυκλώσουν τα γράμματα που φτιάχνουν τη λέξη πεταλούδα και να τη γράψουν και τα ίδια.

 

Ιστορία της Πεταλούδας:
         Μια πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσα, παίζει με μια φτέρη στο τρελό τ’ αγέρι. Θεέ μου, πόσα νάζια, όνειρα γαλάζια! Φτερουγίζει γύρω και μοσχάτο μύρο παίρνει στάλα στάλα από κρίνα κι άλλα μικρολουλουδάκια, του βουνού ανθάκια, η πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσα.  Ξάφνου σαν πετάει, έπεσε και πάει, τα φτερά της σπάει… Τρέχει τότε η φτέρη στο τρελό τ’ αγέρι. Σκύβει και την παίρνει και τη συνεφέρει. Ποπό! Τι τρομάρα! Θεέ μου τι λαχτάρα!

  • Μη φοβάσαι, λέει.
  • Μα εκείνη κλαίει.
  • Τώρα τι θα κάνω; Πάει, θα πεθάνω.Πώς θα φτερουγίσω, να γλυκοφιλήσω του βουνού τ’ ανθάκια, μικρολουλουδάκια; Ώσπου πια δε θα ‘μια μια πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσά . Κι εκεί που πονούσε και κρυφομιλούσε, άκουσε τ’ αγέρι – άλλος δεν το ξέρει – τον πιο πικρό καημό της και, μπα σε καλό της, δώστου και φυσάει και γοργά μαδάει πέταλα ένα ένα μοσχομυρισμένα. Πέταλα δροσάτα, χρώματα γεμάτα από λουλουδάκια του βουνού ανθάκια. Κι έφτιαξε με χάρη δυο φτερά ζευγάρι. Κι ως τα συνταιριάζει με χαρά τα βάζει στο μικρούλι σώμα της πεταλουδίτσας, κίτρινης  σταλίτσας, με περίσσια έγνοια. Σαν παραμυθένια, έτσι τώρα μοιάζει – κι ούτε που τη νοιάζει για τα πρώτινά της τα μικρά φτερά της – η πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσα… Σκύβει τότε εκείνη, δύο φιλάκια δίνει στο τρελό τ’ αγέρι, στη δροσάτη φτέρη. Και σ’ αυτή την ώρα για ακούστε τώρα θαύμα και αλήθεια σαν τα παραμύθια . Γέμισε ο κάμπος με γλυκό ένα θάμπος, μικροκαμπανούλες, κόκκινες καρδούλες, που έστησαν χορό. Μα ούτε που μπορώ να σας τις μετρήσω δίχως να σαστίσω. Κι ήτανε γιορτάσι, όλο φως η πλάση και παντού χαρά. Λάμπουν τα φτερά της πεταλουδίτσας, κίτρινης σταλίτσας. Ρώτησε τη φτέρη να μου πει, αν ξέρει, τι συμβαίνει τάχα.
  • Αχ! αυτό μονάχα ξέρω να σου πω με γλυκό σκοπό: Η αγάπη φτάνει όλα να τα κάνει, όλα ένα κι ένα, τρισευτυχισμένα……

 

(Γιώργος Ματσαγγίδης, Ανθολόγιο Λογοτεχνικών κειμένων
για το νηπιαγωγείο, ΥΠΕΠΘ, ΟΕΔΒ,  Αθήνα, α’ έκδοση, 2001, σελ. 222)

 Πεταλούδες από διάφορα μέρη της γής :


Γαλάζια Πεταλούδα, Νότιας Αφρικής                                      Ωραιόχρωμη, Αφρική                

                           
                                                                Μονάρχης, Βόρεια Αμερική 

                                                    
             Ισαβέλα, Ισπανία                                                                   Αρμαντία, Βόρεια Ινδία 
                                       

Φύλλο εργασίας για την πεταλούδα
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/petalouda6.htm

Πηγές:
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/istoria_petalouda.htmlhttp://
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/petalouda6.htm
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/foto_petaloudes.html
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/drastiriotites_project.htm

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s