Τα χαρακτηριστηκά – η ζωή της σαρανταποδαρούσας

Dizzy_catepillar.gif - (4K)

Διδακτικοί  Στόχοι:
-Να γνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σαρανταποδαρούσας.
-Να γνωρίσουν τι τρώει και πού ζει η σαρανταποδαρούσα.
-Να γνωρίσουν πώς αναπαράγεται η σαρανταποδαρούσα. 

Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες 

Διδακτικό υλικό: εικόνα με σαρανταποδαρούσα, κάρτα με τον αριθμό 40 

Παιδαγωγική διαχείριση:   η τάξη ως ομάδα 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 

‘ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΔΑΡΟΥΣΑΣ’
            Παρουσιάζεται στα παιδιά μια εικόνα με μια σαρανταποδαρούσα και τους ζητιέται να πουν αν την αναγνωρίζουν, τι χρώμα έχει, αν είναι μακριά ή κοντή, αν έχει πολλά ή λίγα πόδια. Ύστερα, τους παρουσιάζεται ο αριθμός 40.  Ρωτιούνται αν αναγνωρίζουν κάποιον από τους αριθμούς που έχει μέσα το 40. Τότε, η νηπιαγωγός τους διαβάζει το ποίημα του Ροντάρι –Ο θρίαμβος του μηδέν- και ακολουθεί δραματοποίηση, όπου κάθε παιδί έχει καρφιτσωμένο στην μπλούζα του έναν αριθμό.

 ‘Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΔΑΡΟΥΣΑΣ’
             Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός προβληματίζει τα παιδιά με διάφορες ερωτήσεις για την τροφή της σαρανταποδαρούσας και ψάχνουν μαζί στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες για αυτή. Έπειτα, τα παιδιά παίζουν ένα παιχνίδι για τη σαρανταποδαρούσα. Τέλος, κατασκευάζουν σαρανταποδαρούσες.
Εικόνα Σαρανταποδαρούσας:

Ποίημα :     Ο θρίαμβος του μηδέν 

‘Μια  φορά  κι ένα καιρό             που ’χει βγάλει το καπέλο
ζούσε το μηδενικό,                    και θερμά τους χαιρετά.
που ’ταν στην καρδιά καλό          Και πιο κάτω, να το Πέντε,
κι ολοστρόγγυλο σαν «Ο».           να το Οκτώ, να το Εννιά,
Όλοι οι άλλοι αριθμοί                 έχουν βγάλει τα καπέλα
δεν το ήθελαν, γιατί                   κι υποκλίνονται βαθιά
ένα απλό μηδενικό                    Τι είχε γίνει, όμως, παιδιά;
δεν αξίζει και πολύ.                   Να: Το Ένα και Μηδέν
Όπως πήγαινε μια μέρα,              καθισμένα πλάι πλάι
Βλέπει ξαφνικά το Ένα,              το ‘να δω και τ΄άλλο
που ήταν στενοχωρημένο            κει, ένα Δέκα είχαν κάνει.
και με μάτια δακρυσμένα.            Από τότε, το Μηδέν
Του ’δωσε πολύ κουράγιο,           όλοι αυτοί οι αριθμοί
το ’βαλε και στ’ αμαξάκι              το σεβόντουσαν πολύ.
να το πάει μια βόλτα                  Το ‘παιρναν στο σινεμά,
για να ξεχαστεί λιγάκι.                πλήρωναν και τα λεφτά,
Ξαφνικά, βλέπουν το Τρία           πάντα το ‘βαζαν δεξιά τους
Στην απέναντι γωνία,                 το φοβόντουσαν στα ζερβά τους
του ‘καναν και συντροφιά
κι έζησαν αυτοί καλά……..’

 Παιχνίδι για την Σαρανταποδαρούσα:
Τα παιδιά κάθονται κάτω με ανοιχτά τα πόδια, το ένα πίσω από το άλλο. Ο μπροστινός πιάνει τα πόδια του παιδιού που είναι από πίσω του. Τα παιδιά έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες-σαρανταποδαρούσες και η μια πρέπει να κυνηγά την άλλη, υπό την υπόκρουση μουσικής, χωρίς να ακουμπά χέρια κάτω.

 

 Κατασκευάζουμε Σαρανταποδαρούσα:

  • Υλικά: χάρτινες αυγοθήκες, τέμπερες, συραπτικό, σύρμα πίπας

Περιγραφή
Τα παιδιά φτιάχνουν σαρανταποδαρούσες με χάρτινες αυγοθήκες, αφού κόψουν πρώτα τις θήκες για τα αυγά, τις βάψουν, τις συρράψουν  από το κάτω μέρος, τους βάλουν πόδια και κεραίες από σύρμα πίπας και ζωγραφίσουν μάτια, στόμα και μύτη στη μπροστινή αυγοθήκη.

 

Πηγές:
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/drastiriotites_project.htm
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/rontari.html
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/paixnidia.html#sarantapodarousa
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/kataskeyes.html#sarantapodarousa

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s