Χαρακτηριστηκά των εντόμων

Διδακτικοί  Στόχοι:
– Να κατανοήσουν το διαχωρισμό των εννοιών θηλαστικά – έντομα.
– Να κατανοήσουν ότι τα έντομα είναι και αυτά ζώα.
– Να μπορούν να αναφέρουν τα βασικά εξωτερικά χαρακτηριστικά των εντόμων και των θηλαστικών, αλλά και να τα διαχωρίζουν.
– Να κατανοήσουν την ετυμολογία της λέξης έντομα.

 Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες
Διδακτικό υλικό: Βιβλίο γνώσεων για το μυρμήγκι, φωτογραφίες με έντομα και θηλαστικά, χαρτόνι του μέτρου
Παιδαγωγική διαχείριση:  Η τάξη ως ομάδα, δύο ομάδες ή περισσότερες ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Επιδεικνύεται στα παιδιά το βιβλίο ‘Το μυρμήγκι: ο ακούραστος εργάτης, εκδόσεις Πατάκη’. Τα παιδιά  περιγράφουν το σώμα του μυρμηγκιού.  Ρωτιούνται αν το μυρμήγκι  γεννά μυρμηγκάκια ή αυγά. Έτσι ορίζεται η έννοια των θηλαστικών, ως τα ζώα που γεννούν ζωάκια και όχι αυγά.
         Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και τους δίνονται διάφορες ισάριθμες φωτογραφίες θηλαστικών και εντόμων. Η μια ομάδα πρέπει να συγκεντρώσει τις φωτογραφίες με τα θηλαστικά και η άλλη τις φωτογραφίες με τα έντομα. Τους ζητιέται να  πουν, ο εκπρόσωπος κάθε ομάδας, αφού έχει προηγηθεί η επεξεργασία των εικόνων, ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των θηλαστικών και των εντόμων και γιατί το μυρμήγκι δεν είναι  θηλαστικό. Κάνουν με τη βοήθεια της νηπιαγωγού  έναν πίνακα όπου από τη μια τα παιδιά γράφουν με τη βοήθεια της  τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των θηλαστικών και από την άλλη τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των εντόμων. Επίσης, μένοντας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εντόμων, δίνεται μια απλή  ετυμολογική εξήγηση  της λέξης έντομα (είναι ζωάκια που έχουν στο σώμα τους τομές, ‘μπαλάκια’ ενωμένα που το καθένα το έχει για διαφορετικό λόγο, π.χ. ένα για κεφάλι, ένα για σώμα κ.ο.κ.). Τέλος, τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και τους δίνεται από ένα χαρτόνι που είναι ζωγραφισμένο ένα μυρμήγκι και κομμένο σε κομματάκια, το οποίο πρέπει να το συναρμολογήσουν. Κερδίζει η ομάδα που θα το τελειώσει γρηγορότερα.

 

Φωτογραφίες Θηλαστικών 
   

Φωτογραφίες Εντόμων:

   

Πηγή :
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/entoma.htm
http://www.env-edu.gr/Packs/entomanipiagogio/drastiriotites_project.htm

 

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s