Τα ζώα στο αγρόκτημα

 Ενδεικτικό σχέδιο εργασίας
H αναφορά ενός παιδιού ότι ο παππούς του έχει πολλά οικόσιτα ζώα π.χ. κότες, χήνες, γουρουνάκια, πρόβατα κτλ., αν ενδιαφερθούν τα παιδιά, μπορεί να οδηγήσει σε ένα νέο σχέδιο εργασίας ή θεματική ενότητα με θέμα «Τα ζώα  Σχετικό υλικό για το περιβάλλον, την άγρια ζωή και τα ζώα υπό εξαφάνιση επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες των ΜΚΟ : Αρκτούρος, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, ΕΚΠΑΖ, Αλκυόνη, τα ζώα μας και εμεις τα άγρια ζώα και πουλιά   του αγροκτήματος». Προκαλείται
διερεύνηση των γνώσεών τους και ανάδειξη ερωτημάτων. Οι απαντήσεις μπορεί να κρύβονται σε μια επίσκεψη σε αγρόκτημα ή σε ιππικό όμιλο. Τα παιδιά επεξεργάζονται τις καταγραφές τους και βγάζουν συμπερά- σματα. Στη συνέχεια εκμεταλλεύονται το υλικό που συλλέξανε και με βάση αυτό εισάγονται σε νέες έννοιες και λέξεις (εξημερωμένα ζώα, παραγωγικά ζώα, γαλακτοκομικά είδη) και δημιουργούν λίστες με ζώα ανά ομάδες (με δύο πόδια, που γεννούν αυγά ή μωρά κ.α). Καταγράφουν σχετικές παροιμίες (είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα) και αινίγματα, γίνεται αναδρομή, όσον αφο- ρά τα ζώα, στο χθες (ζώα εργασίας, μετακινήσεις), στη μυθολογί(Μινώταυρος, θεός Παν, Κένταυροι, Κέρβερος), στην Αρχαία Ελλάδα (ο Άργος της Οδύσσειας), στους αλληγορικούς μύθους του Αισώπου6. Τα παιδιά παρακινού- νται να δημιουργήσουν δικά τους αυτοσχέδια παραμύθια (Το μικρό κοτοπουλάκι και η πρώτη μέρα στο σχολείο, Το γατάκι που τραύλιζε), παίζουν θεατρικά παιχνίδια και δραματοποιούν καταστάσεις (Επίσκεψη γιγάντιων ζώων στη γη. Εμείς είμαστε μικροί άνθρωποι. Πώς θα θέλαμε να μας συμπεριφερθούν). Παροτρύνονται να παίξουν μιμητικά παιχνίδια, ομαδικά παραδοσιακά παιχνίδια με ζώα, να πουν τραγουδάκια, να εκφραστούν μέσα από ποικίλες τεχνι- κές (κατασκευή μακέτας, ζωγραφική σε μπλούζα κ.α.) και μορφές τέχνης. Εξασκούνται σε ποικίλες τεχνικές (κατασκευή μακέτας, ζωγραφική σε μπλούζα κ.α.) και μορφές τέχνης. Εξασκούνται στη συνέχιση ατέλειωτων ιστοριών (σκέψου, μάντεψε, τι θα γινόταν αν). Παίζουν παιχνίδια ρόλων (Δύο παιδιά σκέφτονται ένα αγαπημένο τους ζώο και το ανακοινώνουν. Ανεβαίνουν στο βήμα, εξηγούν τα προτερήματά του και γίνεται μυστική ψηφοφορία που ανακηρύσσει τον νικητή). Διαβάζουν ποιήματα και ενθαρρύνονται να σχηματίσουν τα δικά τους δίστιχα. Κατασκευάζουν το δικό τους αλφαβητάριο των ζώων και βιβλίο με αριθμούς ως το 10. Δημιουργούν πίνακες διπλής εισόδου (εμείς και το αγαπημένο μας ζώο, τα ζώα και οι ανάγκες τους κ.α.). Η νηπιαγωγός7 παροτρύνει τα νήπια σε δημιουργικές δραστηριότητες εμψυχώ- νοντάς τα ,επαινώντας τις πρωτοβουλίες τους, κάθε μία χωριστά.α

 Πηγή:http://www.animalactiongreece.gr/files/ti%20kanoume/leaflets/biblio%20gia%20tipografio.pdf

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s