Kατοικίδια ζώα (Γ Φάση)

Διαδικασία ολοκλήρωσης του σχεδίου εργασίας:
Είναι σημαντικό τα παιδιά να απολαύσουν τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από το συγκεκριμένο αναδυόμενο σχέ- διο εργασίας. Τα παιδιά κατανοούν ότι τα ζώα είναι πλάσματα που έχουν την ικανότητα να αντιλαμβάνονται, να αισθάνονται και να υποφέρουν συναισθηματικά, να νιώθουν και να βιώνουν τον πόνο, τις ταλαιπωρίες και τα βα- σανιστήρια, να αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους και ό,τι συμβαίνει σε αυτό. Αντιλαμβάνονται ότι τα ζώα είναι πλάσματα που αισθάνονται και νιώθουν μια γκάμα αισθημάτων όπως ακριβώς και ο άνθρωπος. Με τα μιμητικά παιχνίδια και τα παιχνίδια ρόλων βιώνουν τις ανάγκες ενός κατοικίδιου ζώου. Μπαίνουν στη θέση του ΑΛΛΟΥ και επαναπροσδιορίζουν την στάση τους απέναντι στον ΑΔΥΝΑΜΟ. Διευρύνουν τις γνώσεις τους και εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους με νέες λέξεις (εξημέρωση, στείρωση, εγκατάλειψη). Εξασκούνται στην ανάγνωση με τις προανα- γνωστικές ιστορίες. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες αναπτύσσουν τη δεξιότητα της γραφής και έρχονται σε επαφή με διάφορες μορφές λόγου (προσκλήσεις, ευχαριστήρια επιστολή). Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε στοιχειώδεις μορφές έρευνας. Αναπτύσσουν τη φαντασία τους με τη δημιουργία παραμυθιών και ενθαρρύνονται να εκφράζονται μέσα από διάφορες μορφές τέχνης (θέατρο, κατασκευές, ζωγραφική). Έρχονται σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, βίντεο, μαγνητόφωνο), παροτρύνο- νται να πειραματιστούν στη χρήση του Η/Υ και να επικοινωνήσουν μέσω αυτού του μέσου (email). Με τις ομαδι- κές εργασίες και τον καταμερισμό εργασιών ανά ομάδες αναπτύσσουν ικανότητες συνεργασίας, αποφεύγεται ο ανταγωνισμός και νιώθουν ισότιμα μέλη της ομάδας ενδυναμώνοντας την αυτοπεποίθησή τους και την αυτοεκτί- μησή τους. Υιοθετούν συμπεριφορές όπως να ακούν χωρίς να διακόπτουν, να υποστηρίζουν τις απόψεις τους με επιχειρήματα, να διαπραγματεύονται, να βγάζουν συμπεράσματα και να σέβονται την απόφαση της πλειοψηφίας. Αλληλεπιδρούν θετικά με τα μεγαλύτερα παιδιά θέτοντας τις βάσεις για φιλικές σχέσεις και αμοιβαίο σεβασμό. Οι σχέσεις με τους γονείς οικοδομούνται θέτοντας νέες βάσεις συνεργασίας μεταξύ των δύο θεσμών. Η νηπιαγωγός, τέλος, διευρύνει τις γνώσεις της σχετικά με το θέμα και βελτιώνει τις παιδαγωγικές μεθόδους της ανατρέχοντας.

Πηγές:http://www.animalactiongreece.gr/files/ti%20kanoume/leaflets/biblio%20gia%20tipografio.pdf

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s