Οι φίλοι μας τα ζώα 2

Σχέδιο μαθήματος 

Τίτλος :Οι φίλοι μας τα ζώα – το σπίτι μου, η αυλή μου, η γειτονιά μου, η χώρα μου..»
Γνωστικό Αντικείμενο  :Επιστήμη / Περιβαλλοντική Αγωγή
Τάξη: Α’ Δημοτικού

Τίτλος – Θέμα:
Τα ζώα μου, τα ζώα μας. Μελέτη των συναισθημάτων και των αναγκών των ζώων που έχουμε στο σπίτι μας.

Πορεία Δραστηριοτήτων:
1)Στην πρώτη δραστηριότητα ζητείται από τα παιδιά στις ομάδες να κάνουν ζευγάρια. Χρειαζόμαστε δύο ζευγάρια σε κάθε ομάδα. Το πρώτο θα αναπαραστήσει το αφεντικό και τον σκύλο του, όπου το αφεντικό θα αγνοεί και δεν θα ενδιαφέρεται για τις ανάγκες και τα συναισθήματα του σκυλιού του, ενώ το παιδί που θα υποκρίνεται τον σκύλο θα πρέπει να σκεφτεί και να δείξει πώς νιώθει το ζώο. Το δεύτερο ζευγάρι θα αναπαραστήσει πάλι το αφεντικό και τον σκύλο του, μόνο που σε αυτή την περίπτωση το αφεντικό θα ενδιαφέρεται για το ζώο που έχει. Το δεύτερο παιδί που θα υποκρίνεται το σκύλο θα πρέπει πάλι να σκεφτεί και να δείξει τα συναισθήματα του ζώου.

2)Στη συνέχεια, ζητείται από τα παιδιά που «έπαιξαν» τους ρόλους να μας αναφέρουν πώς ένιωσαν με το ρόλο που είχαν, αλλά ζητείται και από τα υπόλοιπα παιδιά να αναφέρουν το πώς ένιωσαν με αυτό που έβλεπαν, αν κατάλαβαν τα συναισθήματα του «σκύλου».

3)Σε μια τρίτη φάση, προβάλουμε εικόνες στο διαδραστικό πίνακα – εικόνες που περιέχουν γάτες και σκύλους που είναι εμφανή τα συναισθήματά τους, και ζητάμε από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν και να μας πουν τα συναισθήματα των ζώων.

4)Τέλος, γίνεται μία συζήτηση στην τάξη για τις ανάγκες και τα συναισθήματα των ζώων. Κάνουμε μία αντιπαράθεση των αναγκών των ζώων με τις ανάγκες του ανθρώπου, όπου θέλουμε τα παιδιά να συμπεράνουν ότι είναι το ίδιο σημαντικές, όπως εξίσου σημαντικό είναι να μπορούν να καταλάβουν τι νιώθει το ζώο που έχουν στο σπίτι τους.

Μαθησιακό Αποτέλεσμα :
Γνωστικός τομέας: Οι μαθητές θα γνωρίσουν τις ανάγκες των ζώων, αλλά και θα μπορούν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους.

Συναισθηματικό: Να αναπτυχθεί η αίσθηση της ενσυναίσθησης και να μπορέσουν τα παιδιά να αντιληφθούν ότι είναι σημαντικό να καταλαβαίνεις τι νιώθει κάποιος άλλος, είτε αυτός είναι άνθρωπος, είτε το ζώο σου.
Ψυχοκινητικός τομέας: Τα παιδιά μέσα από το θεατρικό παιχνίδι θα λύσουν το σώμα τους και θα εκφράσουν συναισθήματα.

Αλληλεπίδραση και ρόλοι:

Συνεργατική: οι μαθητές είναι χωρισμένοι σε ομάδες των 5 παιδιών. Μια ομάδα θα έχει (ενταγμένη) τη μαθήτρια της Γαύδου. Θα χρησιμοποιηθεί υπολογιστής με κάμερα και μικρόφωνο ώστε να μπορεί η μαθήτρια να συμμετάσχει στις συζητήσεις της ομάδας. Το κάθε παιδί σε κάθε ομάδα θα έχει το δικό του αριθμό και οι εκπαιδευτικοί θα ζητούν από τυχαίο αριθμό κάθε φορά να αναφέρει την απάντηση ή την άποψη/συμπέρασμα στο προς συζήτηση ή στο υπό διερεύνηση θέμα.Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν ρόλο συντονιστή του μαθήματος, διαχειρίζονται τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων, υποβοηθούν στη διατύπωση ενός συμπεράσματος.

Υλικό – Εργαλεία που χρησιμοποιηθηκαν:

1) Υλικό (hardware): φορητός υπολογιστής με κάμερα (ένας για μαθήτρια και ένας για δασκάλα στη Γαύδο, ένας για την ομάδα στην οποία θα είναι ενταγμένη η μαθήτρια της Γαύδου στο θρανίο των μαθητών του Αγίου Σπυρίδωνα). Διαδραστικός πίνακας, σταθερός υπολογιστής συνδεδεμένος με το διαδραστικό πίνακα
Λογισμικό:
2)Λογισμικό Activinspire του διαδραστικού πίνακα, φυλλομετρητής ιστού για προβολή υλικού από το YouTube.
 3) Φωτογραφίες από το διαδίκτυο.

Πηγές:
https://www.google.com.cy/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCQQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mathisis.org%2Fdownloads%2Fscience_a%2Fzoa%2Fgaydos_spyridonasV3.docx&ei=usMjVYWON8GrswHs8YH4DA&usg=AFQjCNEMxu92iOY4QXJNRmO_SvwBIFiMPw&bvm=bv.89947451,d.bGg
http://dim-rizou.pel.sch.gr/ergasies/zoa/index.html
http://stamo2.tripod.com/

 

 

 

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s