Αδέσποτα Ζώα

Σχέδιο μαθήματος : 

Θέμα : Αδέσποτα Ζώα

Σκοπός: Η ευαισθητοποίηση των παιδιών για τα αδέσποτα ζώα και η ενθάρρυνση για απόκτηση θετικής στάσης γι’ αυτά.

Στόχοι:Τα παιδιά επιδιώκεται να :
1)Να διακρίνουν τα ζώα  σε δεσποζόμενα και αδέσποτα.
2)Να αναφέρουν τα αίτια της ύπαρξης των αδέσποτων.
3)Να αναφέρουν και να διακρίνουν τις διαφορές των δεσποζόμενων  και αδέσποτων ζώων.
4)Να κατονομάζουν τις συνέπειες τις ύπαρξης των αδέσποτων.
 5)Να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης του ζητήματος 

 Ξεκινήσαμε το θέμα με την επίσκεψη μιας κούκλας στο νηπιαγωγείο μας  ΛΙΖΑΣ  που μας αφηγήθηκε μια ιστορια :  

(Η ιστορία που μας αφηγείται η αγαπημένη κούκλα κουκλοθέατρου  της τάξης  σχεδιάστηκε για να εμπλακούν τα παιδιά  γύρω από το θέμα των αδέσποτων. Η ιστορία μας βοηθάει να εμπλέξουμε δραστηριότητες στην τάξη και για  για τον υπολογιστή.)

   ΙΣΤΟΡΙΑ:Καλημέρα παιδιά! Χαίρομαι που βρίσκομαι ξανά μαζί σας!Για πείτε μου τι κάνατε εχτές:  Αμένεται, από τα παιδιά να πουν κάπια πράγματα με τα οποία ασχολήθηκαν κλπ. Έτσι, η Λίζα,αφού άκουσε κάποια παιδιά  για το τι ‘εκαναν . Τους είπες πως της άρεσαν όλα όσα άκουσε. Να σας πω και εγώ  τι έκανα! Πήγα μαζί με τα αδέλφια μου και τους γονείς μου σε ένα πάρκο. Το πάρκο ήταν μεγάλο ,γεμάτο πρασινάδα με ψηλά δέντρα  και με πολύχρωμα λουλούδια. Είχε και άλλες οικογένειες εκεί, μερικοί άνθρωποι είχαν φέρει τα σκυλάκια τους και τα γατάκια τους για να παίξουν  κι εκείνα χαρούμενα και ελεύθερα.Έτσι έβγαλα φωτογραφίες τα ζωάκια που υπήρχαν εκεί. Μου αρέσουν πολύ τα ζωάκια και ειδικά τα σκυλάκια και θα ήθελα πολύ να είχα κι εγώ ένα! Εσάς σας αρέσουν τα ζώα; Έχετε σπίτι σας;Δεν ήταν μόνο όμως αυτά τα ζώα  παιδιά! Είδα και άλλα ,να περιφέρονται μόνα τους στον πάρκο αλλά και στο δρόμο καθώς γυρίζαμε σπίτι και τα φωτογράφισα και αυτά  με βαριά καρδιά.Όταν έφτασα σπίτι είδα τις φωτογραφίες που είχα βγάλει μέχρι τώρα. Τις έφερα να σας τις δείξω κι εσάς  γιατί πολύ στεναχωρηθηκα   με αυτά που είδα και θελω την γνωμη σας .Στο σημείο αυτό, η Λίζα δείχνει στα παιδιά χαρακτηριστικές εικόνες στο power point  από αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα τα οποία μας περιγράφουν. Αφού μας τα περιγράφουν καταλήγουμε στο ποια είναι τα αδέσποτα και ποια τα δεσποζόμενα…΄Αρα παιδιά, ποια ζωάκια έχουν κάποιον να τα φροντίζει και ποια όχι;
εικόνες έδωσαν αφορμήγια πολλή συζήτηση και διερεύνηση για τις πρότερες γνώσεις των παιδιών επί του θέματος ,  όλοι κάτι είχαν να πουν κάποια ιστορία για κάποιο αδέσποτο σκυλάκι κλπ κλπ.

 Στην συνέχεια διαβάσαμε το : Παραμύθι της Ρένας Ρώσσης « Ένα αδέσποτο ζητά σπίτι»Η ιστορία μας μιλάει για τον Μάγκα, ένα ζωηρό κουταβάκι, κατοικίδιο μιας τριμελούς οικογένειας. Η ζωή μαζί τους είναι γεμάτη παιχνίδια, ώσπου ξαφνικά μια μέρα αλλάζουν όλα. Λίγο πριν ξεκινήσουν οι διακοπές, η οικογένεια τον αφήνει μόνο στον αυτοκινητόδρομο να περιπλανιέται στο αυτοκίνητα που τον προσπερνούν με μεγάλη ταχύτητα. Το ίδιο ξαφνικά πεινασμένος, διψασμένος όπως είναι, ο Μάγκας βρίσκεται στην είσοδο ενός μεγάλου πάρκου… όπου τελικά καταλήγει να υιοθετούμε ένα ζω΄΄ακι αναλαμβάνουμε και όλη την ευθύνη για τη φροντίδα του.  Αφού, γίνει η διήγησητου παραυθιού η αναπτύσσεται μια συζητήση για  το  πως ένιωθε ο  Μάγκας  όταν έμεινε αδέσποτος και πως όταν ξαναβρήκε σπίτι !
Μερικά απο τα συναισθήματα που ένιωσε ήταν: 
τρόμο, φόβο ,μοναξιά ,απογοήτευση αλλά και χαρά,   ευτυχία, αγάπη όταν ξαναβρήκε το σπίτι του.

Στην συνέχεια, τα παιδιά μαζί με την εκπαιδευτικό, ζωγραφίσαμε και  έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα  με το τι ένοιωθε το μικρο σκυλάκι που στην αρχή ήταν δεσποζόμενο κι έπειτα αδέσποτο .

Στην συνέχεια,τα παιδιά έπαιξαν θεατρικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες ,η κάθε μια ομάδα   αποτελείτο από 2 δυάδες. Στο παιχνίδι αυτό, έδειχναν με παντομίμα στα παιδιά πως φροντίζουν τα ζώα τους και πως αισθάνονταν αυτά ( καλή  σχέση ανθρώπου με ζώα ).
Τα χαιδεύουμε                                       Τα ταϊζουμε                                

Η  άλλη ομάδα  έκανε το αντίθετο : έδιωχναν για διαφόρους λόγους,που ανέφεραν τα παιδια τα ζώα.Έτσι,  εξέφραζαν τα συναισθήματα τους και τα  ζώα και οι άνθρωποι


Ξουτ, θέλω να πάω διακοπές            Έξω, κάνεις φασαρία
 
Γιατί δεν με θέλει πια; τι θα τρώω που θα κοιμάμαι ,με ποιον θα παίζω ;;
Μέσα από την πραγματοποίηση των δραστηριοτητων τα παιδιά άρχισαν να αντιλαμβάνονται μερικές από τις αιτίες που υπάρχουν τα αδέσποτα ζώα.Πηγές :http://sevarosenew.blogspot.gr/2014/02/blog-post.html

 

 

 

Σχολιάστε

Σχολιάστε