Χειμερία Νάρκη

                                                        Ο χειμώνας έφτασε … ώρα για χειμερία νάρκη

Ο χειμώνας πλησιάζει , το κρύο αρχίζει να δυναμώνει και πολλά ζωάκια δεν αντέχουν σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες .Για το λόγο αυτό βρίσκουν άλλους μηχανισμούς για να αντέξουν . Έτσι, πέφτουν σε χειμερία νάρκη όπου κοιμούνται όλο το χειμώνα . 
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : Μπορούμε να διαβάσουμε το παραμύθι  του Scamell Ragnhild , Άουτς , από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος , κατάλληλο και για πολύ μικρά παιδιά , με λίγα λογάκια κι όμορφη εικονογράφηση .

Συζητώντας με τα νήπια , μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι πολλά ήδη γνωρίζουν κάποια ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη . Ορισμένα μάλιστα επικαλούνται μια παιδική ταινία , την ταινία «Πέρα από το φράχτη » .

 

 


Μετέπειτα, με τα παιδιά είδαμε κάποιους πίνακες αναφοράς, στους οποίους απεικομίζονταν κάποια είδη ζώων, τα όποια πέφτουν σε χειμέρια νάρκη.

Η καφέ αρκούδα , ο σκίουρος ,ο σκαντζόχοιρος , ο ασβός ,  η μαρμότα , η νυχτερίδα , τα φίδια και άλλα ερπετά , τα έντομα και ορισμένα ψάρια

Αφού, παρουσιάστηκαν, στα παιδιά οι πίνακες αναφοράς , σχετικά με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία ανάρκη. Προέκυψαν από μέρους των παιδιών και κάποια εύλογα  ερώταμα που ανακάλυψαν :
– Κυρία , πώς κοιμούνται τα ζωάκια αυτά ;
– Πώς ξέρουμε ότι έχουν πέσει σε χειμερία νάρκη ;

Αφού, τα παιδιά έθεσαν κάποιους από τους προβληματισμούς τους, μετέπειτα άρχισαν να κάνουν και ανάλογες εισηγήσεις επίλυση του θέματος αυτού.

-Πρέπει να αναζητήσουμε εικόνες από τον υπολογιστή μας .Έτσι, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εντάξουν μέσα από την αναζήτηση και την χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Η αναζήτηση ξεκινά  και τα νήπια βλέπουν κι επιλέγουν ποιες εικόνες θα αποθηκεύσουμε και θα εκτυπώσουμε που σχετίζονται με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Μετέπειτα, παρατηρούμε τις εικόνες:
  
  

Αφού, τα παιδιά μαζί με την εκπαιδευτικό παρατήρησαν και συζήσαν για το ποία ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη και για το πως γίνεται αυτό. Έτσι, η εκπαιδευτικός, εξήγησε στα παιδιά πως σημαντικό ρόλο στην πραγματιποίηση της διαδικασίας αυτής εξαρτάται από το περιβάλλον.
-Το χειμώνα που η θερμοκρασία πέφτει αισθητά και η αναζήτηση τροφής είναι δυσκολότερη , πολλά ζωάκια επιβραδύνουν το μεταβολισμό τους και η θερμοκρασία του σώματός τους πέφτει αισθητά . Πριν όμως πέσουν σε χειμερία νάρκη, καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φαγητού κι ετοιμάζουν το χώρο που θα ξεχειμωνιάσουν , μαζεύοντας φύλλα ξερά ή βάζοντας πάγο πάνω στο σώμα τους , όπως κάνουν κάποια ψάρια στην Ανταρκτική .

Αφού δούν τα ζώα  και συζητήσουν για  τις εικόνες και δοθεί επεξήγηση του φαινομένου της χειμερίας νάρκης.  Στην συνέχεια, η εκπαιδευτικός ζήτα από τα παιδιά να φτιάξουν μια δικιά τους ζωγραφία για ένα ζώο, που πέφτει σε χειμερία νάρκη.  Αφού, φτιάξουν τις ζωφραφίες, προτείνει στα παιδιά να φτιάξουν όλοι μαζί με έκθεση ζωγραφικής με θέμα : «Ζώα σε χειμερία νάρκη » .
– Η διαδικασία αυτή, θα εξελιχθεί με μια πιο συλλογική μορφή, γεγονός που θα ενισχύσει την ανάπτυξη μιας καλύτερης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών.

 Σε ένα τελευταίο στάδιο, η εκπαιδευτικός παρέχει στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας, όπου ζητείται από τα παιδιά να κυκλώσουν τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.

Το φύλλο εργασία αυτό, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώς μια μορφή τελικής αξιολόγησης.  Ώστε, η εκπαιδευτικός να έχει την δυνατότητα να ελέξει, αν τα παιδιά κατανόησαν το θέμα τους και αν επιτεύχθηκε ο στόχος για εκμάθηση των ζώων που πέφοτουν σε χειμερία νάρκη. 

Σχόλιο: Πιστεύω πως ο τρόπος προσέγγισης του θέματος, είναι αρκετά ενδιαφέρον για τα παιδιά. Καθώς, η εκπαιδευτικός, δεν μένει μόνο στο καθιερωμένο τρόπο διδασκαλίας ενός θέματος, αλλά εμπλέκει και την χρήση της τεχνολογίας στην όλη διαδικασία εκμάθησης.
Ερώτημα : Συμφωνείτε ή όχι με τον πιο πάνω σχολιασμό που έχω θέσει ?
 

 Πηγές:
http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/11/blog-post_27.html

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s