Ζώα του τόπου μας

ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ 

ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ:
Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εικαστικά, Μουσική

 ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τα ζώα που ζουν στη χώρα μας.
  • Να κατανοήσουν τις διαφορές ανάμεσα στα κατοικίδια και στα άγρια ζώα.
  • Να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στα κατοικίδια ζώα.
  • Να ασκηθούν στην παραγωγή προφορικού λόγου.
  • Να εκφραστούν μέσα από δραστηριότητες αισθητικής αγωγής.

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ:  3-4 διδακτικά δίωρα.. 

ΑΦΕΤΗΡΙΑ:
Ο μύθος του Αισώπου «Ο λύκος και ο σκύλος», από το δεύτερο τεύχος  του βιβλίου της Γλώσσας της Β’ τάξης.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
Εγκυκλοπαίδειες, φωτογραφίες ζώων, βιντεοκασέτες σχετικές με τα ζώα, υλικά εικαστικών (μπλοκ ζωγραφικής, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, κηρομπογιές), κασέτες ή cds με τραγούδια για ζώα.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

  • Ο δάσκαλος διαβάζει μύθους της ελληνικής μυθολογίας και παραμύθια σχετικά με τα ζώα.
  • Οι μαθητές αποκτούν στοιχειώδεις γνώσεις για την ανατομία και την αναπαραγωγή των ζώων.
  • Οι μαθητές φτιάχνουν τα δικά τους παραμύθια με ζώα.
  • Ζωγραφίζουν τα παραμύθια τους (με ξυλομπογιές, μαρκοδόρους ή κηρομπογιές).
  • Φτιάχνουν διάφορες κατασκευές με χαρτόνια (π.χ. ένα ρολόι σε σχήμα αρκούδας, μία χάρτινη κότα).
  • Ζωγραφίζουν (με ξυλομπογιές, μαρκοδόρους ή κηρομπογιές) ζώα σε ελεύθερη έκφραση ή σε σχέδιο που θα τους δοθεί.
  • Μια ομάδα μαθητών δραματοποιεί κάποιο μύθο ή παραμύθι.
  • Μια ομάδα μαθητών παίζει κουκλοθέατρο.
  • Μαθαίνουν τραγούδια σχετικά με τα ζώα.
  • Επίσκεψη σε ζωολογικό κήπο (αν είναι εφικτό).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση γίνεται σε όλες τις φάσεις υλοποίησης των δραστηριοτήτων του σχεδίου εργασίας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ερωτηματολόγια, εικόνες ζώων, προφορική συζήτηση.

ΥΛΙΚΟ :

  1. Ο μύθος του Αισώπου «Ο λύκος και ο σκύλος», από το δεύτερο τεύχος  του βιβλίου της Γλώσσας της Β’ τάξης.
  2. Ζωγραφιές μαθητών (πώς φαντάστηκαν κάποιο μύθο που διαβάσαμε).
  3. Πατρόν για την κατασκευή ενός ρολογιού με το σχήμα ενός αρκουδιού και την κατασκευή μιας χάρτινης κότας.
  4. Σχέδια  ζωγραφικής με θέμα διάφορα ζώα.
  5. Μικρές ιστορίες με ζώα.
  6. Τραγούδια και λογοπαίγνια για τα  ζώα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Το βιβλίο της Γλώσσας της Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου (Α’ και Β’ τόμοι).
    • Το Ανθολόγιο των  Α’ και Β’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.
    • Το βιβλίο της Μελέτης του Περιβάλλοντος «Εμείς και ο κόσμος» της Β΄ τάξης.
    • Εγκυκλοπαίδεια «Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάνικα».
    • Τα τραγούδια και τα λογοπαίγνια είναι:

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s