Έντομα 2

Ενοτητα: Τα ζώα
Εκπαιδευτικό σενάριο για παιδιά προσχολικής ηλικίας
Στα πλαίσια της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε.
Τάξη: Παιδιά προσχολικής ηλικίας.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση
Στόχοι:
1)Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους ζωικούς οργανισμούς
2)Να αναπτύσσουν τη γλώσσα και την επικοινωνία και να αξιοποιούν την τεχνολογία: να αποσαφηνίζουν έννοιες και να διευρύνουν το λεξιλόγιό τους – να παρατηρούν, να ρωτούν, να αναζητούν πληροφορίες, να συγκρίνουν και να περιγράφουν φαινόμενα, αντικείμενα, γεγονότα.

 ΠΑΙΔΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ:
Εικαστικά, Στόχοι:
Να παρατηρούν και να προσπαθούν να ερμηνεύσουν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον με πολλούς τρόπους και χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ:
Στόχοι:
1)Να αναγνωρίζουν τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή ( κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτή ) και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
2)Να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο ( μηχανές αναζήτησης, ψηφιακές βιβλιοθήκες ) βρήκαμε με τα παιδιά  πολυάριθμες εικόνες από διάφορα είδη εντόμων που μας ενδιαφέρουν και που από μόνες τους μας  καθοδήγησαν  μέσω της παρατήρησης σε χρήσιμα συμπεράσματα.Επίσης επισκεφθήκαμε  διάφορες ιστοσελίδες που μας έδιναν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε σε video τη ζωή διαφόρων εντόμων.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Προαπαιτούμενα:
Έχουμε ήδη μελετήσει με τα παιδιά τις μεγάλες κατηγορίες των Ζώων και την διάκρισή τους σε θηλαστικά, ερπετά και πουλιά με βάση κάποια χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα.Τώρα μπορούμε να εισάγουμε και τα έντομα στο Ζωικό Βασίλειο, ολοκληρώνοντας έτσι την μελέτη μας για τους ζωικούς οργανισμούς του φυσικού μας περιβάλλοντος.

Εργασία στον υπολογιστή
Λόγω της μικρής ηλικίας των παιδιών και ελλείψει υλικοτεχνικού εξοπλισμού, εργαστήκαμε με ένα  laptop, έναν εκτυπωτή, την τηλεόραση και ένα dvd player.

Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για το ποιες πληροφορίες μας ενδιαφέρουν να βρούμε, προχωρήσαμε στην αναζήτηση. Στη συνέχεια αποθηκεύσαμε  τις εικόνες και τα videos που μας άρεσαν. Εκτυπώσαμε τις εικόνες και τις αναρτήσαμε στον πίνακα της «παρεούλας» μας.Όσον αφορά στα videos, προτιμήσαμε να τα μετατρέψουμε σε αρχεία που μας επιτρέπουν να τα δούμε στην τηλεόραση, ώστε να μπορούμε να τα δούμε όλοι με μεγαλύτερη ευκολία.



http://video.kids.nationalgeographic.com/video/player/kids/animals-pets-kids/bugs-kids/mantis-praying-kids.htm

Έναντι Φύλλου Εργασίας
 Tα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους εντυπωσίασε από όλα όσα είδαμε. Πολλές απ’ τις ζωγραφιές τους  τις αξιοποιήσαμε αργότερα στη δημιουργία της ταινίας μας μέσω του προγράμματος « Windows Movie Maker».Τα παιδιά παρουσίασαν  τις ζωγραφιές τους στην παρεούλα σ’ όλη την ομάδα , όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε τις εμπειρίες μας.Πολλά παιδιά ξαναζωγράφισαν αργότερα παρόμοιες ζωγραφιές τροποποιώντας τις τεχνικές τους επηρεασμένα από τους φίλους τους ή «διορθώνοντας» προηγούμενα λάθη…όπως για παράδειγμα τον αριθμό των ποδιών των εντόμων…..από 4 σε 6 ή και σε 8 για την αράχνη.

Αξιολόγηση
Οι πληροφορίες που εκμαιεύσαμε μέσα από τις αληθινές φωτογραφίες και τα videos που παρακολουθήσαμε μας βοήθησαν να επεκτείνουμε τις γνώσεις μας με πολύ ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.Κάποια στάδια μεταμόρφωσης των εντόμων είναι σχεδόν αδύνατον να τα παρακολουθήσουμε στην πραγματική ζωή. Το διαδίκτυο μας προσφέρει αυτή τη μοναδική ευκαιρία της εύκολης πρόσβασης στη γνώση, αρκεί να μπορούμε να ελέγχουμε κάθε φορά τις πηγές μας.Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την αμεσότητα της εικόνας, των ήχων και της ζωντανής αναπαράστασης και τους κίνησε το ενδιαφέρον να ασχοληθούν πιο συστηματικά με το θέμα.

Πηγές:https://effiekyr.wordpress.com/diathematika/

Βιβλιογραφία

  • Επιμορφωτικό υλικό για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών – Τεύχος 2: Κλάδοι ΠΕ 60-70,         ΕΑΙΤΥ – Τομέας Επιμόρφωσης και Κατάρτισης ( ΤΕΚ ).
  • ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, Αθήνα 2003.
  • ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: Οδηγός Νηπιαγωγού – Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί – Δημιουργικά Περιβάλλοντα Μάθησης, Αθήνα 2006.

 

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s