Κινούμενα Σχέδια


images (10)Κινούμενα Σχέδια  και η θετική τους, επιρροή στην παιδική ηλικία:

 Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί για ηθοποιούς. Οι ήρωες τους είναι συνήθως ζώα ή φανταστικά πλάσματα, με αστεία μορφή που μιλούν και συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι. Τα κινούμενα σχέδια, αποτελούν τη συνέχεια των παραμυθιών. Τα παιδιά, παλαιότερα, θαύμαζαν τους ήρωες των παραμυθιών και των κόμικς, σήμερα θαυμάζουν τους υπερήρωες των κινούμενων σχεδίων, που σώζουν τον κόσμο. Είναι προγράμματα, τα οποία παρακολουθούνται από παιδιά, αφού είναι οικεία σε αυτά. Έτσι, το παιδί από μικρή ηλικία παρακολουθεί κινούμενα σχέδια. Αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση με τα αγαπημένα του κινούμενα σχέδια και έχουν μεγάλη επιρροή στην ψυχολογία του κάθε παιδιού καθώς : (1)Τα βλέπει με πάθος,355144-disney_baby
(2) μιμείται τους ήρωες
(3) τους ενσωματώνει στο παιχνίδι του, τους επικαλείται σε καθημερινή βάση κ.α. Η σχεδόν καθημερινή επαφή με τα φανταστικά πλάσματα της μικρής ή της μεγάληςimages (11)οθόνης τροφοδοτεί τη σκέψη τους, τη συμπεριφορά τους και τις επιλογές τους. Τα κινούμενα σχέδια, αρχικά μπορούν να αμβλύνουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο στην παιδική.
Επίσης, είναι ένας ευχάριστος τρόπος τα παιδιά να περνούν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους, εφόσον αυτά που προβάλλονται είναι κατάλληλα για να τα παρακολουθήσουν άτομα μικρής ηλικίας. Ακόμα, επειδή τα κινούμενα σχέδια είναι ένας τρόπος για να ψυχαγωγηθούντα παιδιά, οι δάσκαλοι μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ως τρόπο διδασκαλίας.
     images (12)   Οι εκπαιδευτικοί, έχουν την δυνατότητα, να διαφοροποιήσουν το τρόπο πραγματοποίησης της διδασκαλίας τους. Για παράδειγμα, μέσα από την παρακολούθηση κινουμένων σχεδίων μπορούν, να διδάξουν στα παιδιά ένα παραμύθι. Δηλαδή, να δούν μέσα από βίντεο, διάφορες ιστορίες παραμυθιών και έπειτα να διεξάγουν το μάθημα τους, πέρα όμως από τον καθιερωμένο και τυποποιημένο τρόπο διδασκαλίας. Έχουν την ευκαιρία, να αναπτύξουν συζήτηση με τα παιδιά, να μιλήσουν για τους ήρωες, την μορφή,τις κινήσεις των ηρών, τι τους άρεσε περισσότερο  και τα συναισθήματα που ένιωσαν μέσα από την παρακολούθηση των κινουμένω σχεδίων. Επιπλέον, μέσα από την εφαρμογή και την χρησιμοποίηση πιο εκσυγχρονισμένων τρόπων διεξαγωγής της διδασκαλίας, οι εκπαιδευτικοί προσεγγίζουν περισσότερο τους μαθητές. Καθώς, τους παρέχουν επιπλέον κίνητρα για να προσηλωθούν στο μάθημα, το μάθημα γίνεται πιο ενδιαφέρον μέσα από την οπτικοποίηση που προσφέρει το βίντεο κλπ.

Κινούμενα Σχέδια  και η Αρνητική  τους, επιρροή στην παιδική ηλικία:
 images (7) Παρόλα αυτά, όμως, τα αρνητικά στοιχεία των κινουμένων σχεδίων, τα τελευταία χρόνια με τα νέα βέβαια κινούμενα σχέδια, που βλέπουν τα παιδιά, τείνουν να είναι πάρα πολλά, πολύ περισσότερα τουλάχιστον από τα θετικά.
 Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι διότι :
(1)  Η τηλεόραση βομβαρδίζει αδιάκοπα το παιδί,μέσω κάποιων προγραμμάτων, με έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών που δυσκολεύεται να συνδέσει με αποτέλεσμα να λαμβάνει λανθασμένες πληροφορίες.
(2) Τα παιδικά προγράμματα προβάλλουν βία, ανταγωνιστική και προκλητική συμπεριφορά.Οι ψυχολόγοι τα έχουν συνδέσει με βίαιη, αντικοινωνική, ακόμα και εγκληματική συμπεριφορά.images (8)
(3) Μέσα από την προβολή των κινουμένω σχεδίων ενεργοποιείται ο «μηχανισμός της ταύτισης» δηλαδή το παιδί υιοθετεί τον τρόπο συμπεριφοράς του αγαπημένου του ήρωα, και συνεπώς τον μιμείται και τον αντιμετωπίζει ως πρότυπο «επιτυχίας». Δηλαδή, το παιδί βλεπει ότι ο ήρωας με τα κατορθώματά του κερδίζει τον θαυμασμό των γύρω του και νομίζει ότι, αν συμπεριφερθεί ανάλογα, θα γίνει με τη σειρά του αντικείμενο θαυμασμού. Έτσ,παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των παιδικών ευαισθησιών.
images (9)
(4)
Ακόμα, τα παιδιά όταν παρακολουθούν κάποια κινούμενα σχέδια τα οποία περιέχουν βίαιες σκηνές μπορούν να επηρεάσουν την συμπεριφορά τους, αφού η προσωπικότητά τους δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένη λόγω του νεαρού της ηλικίας τους.
Πηγές :
(1) http://9lyk-patras.ach.sch.gr/autosch/joomla15/phocadownload/animation_paidikipsihologia.pdf
(2)http://www.athina984.gr/node/151896
(3)http://mamarelaxmagazine.blogspot.com/2014/11/blog-post_19.html

Σχόλιο : Αναφορικά,με το αν τα κινούμενα σχέδια,έχουν θετική ή αρνητική επιρροή  στην συμπεριφορά των παιδιών, είναι δύσκολο να καταλήξει κανείς. Προς την μία ή την αλλη πλευρά ή να επιλέξει εκείνα τα κινούμενα σχέδια που προσφέρουν κάτι θετικό στα παιδιά.
Ερώτηση: Εσείς, πιστεύεται πως είναι θετική ή αρνητική η χρήση των κινουμένων σχεδίων  ώς ένας πιο εκσυγχρονισμένος τρόπος διδασκαλίας ???
images (6)

 

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s